Історія бренду

0. Передумови

Європа

Колись я був успішним програмістом. Успішним навіть за міжнародними мірками. Працював у різний час на різні компанії у Євросоюзі та якийсь час жив там. Мені залишалося тільки кивнути головою, погодитися, щоб роботодавець оформив вид на проживання і я залишився в Європі назавжди. Але повернувся сюди, в Україну, бо хочу створювати додану вартість тут, а не десь там.

А ще я дуже люблю вишукані вина, цікавився технологією виготовлення ще з юності. У наших краях виноград не визріває для виноробства, але є мед.

Крім того, тато вже 25 років займається пасікою, меду для експериментів було вдосталь. Звідси й назва бренду "ПаТронАт" – пасіка Троня Анатолія. Саме з неї все і почалося.


1. Перші спроби

Стара продукція

Перший бутиль медового вина* я намагався зробити ще у 2010 році. Допустив одразу кілька грубих помилок і через кілька місяців отримав такий собі оцет (уксус - рос.) із неповторним присмаком дохлих дріжджів. Довелося сказати собі, що так діло не робиться, та сісти нарешті читати спеціалізовану літературу.

Друга спроба була значно кращою. Я замовив спеціальні дріжджі, саме для медових вин. Витримав температуру, строки зняття з осаду, все зробив по підручнику. Вийшов бутиль на диво гарного медового вина, половину якого друзі розібрали за тиждень. Так ми отримали підтвердження, що наша продукція людям цікава і можна займатися таким виробництвом вже професійно.

Потім були роки експериментів, консультацій, пошуку тари і розробка етикеток, поїздок по семінарах і презентаціях, пошуку рецептів, спроб, помилок, аналізу результатів...


2. На світлій стороні

Акцизні марки

Справи йшли як і раніше. Ми показували себе іншим людям і самі дивилися на них. І тут Верховна Рада у 2016 році приймає закон, яким зменшує плату за ліцензію на виноробну продукцію з 500 000 грн. до 780 грн. на рік! Це відкрило нам шлях до виходу з тіні. Приведення виробництва до вимог і оформлення всіх документів зайняло трохи більше року. У жовтні 2017 року ми отримали ліцензію на виготовлення медових напоїв, другі в Україні. Невдовзі отримали акцизні марки і вже могли поставляти медові вина в магазини, супермаркети, готелі та ресторани.


3. Сьогодення

Стелаж

Тепер ми маємо всі дозвільні документи для продажу медових напоїв. Наша продукція представлена в кількох містах:

  • Охтирка: супермаркет "Кошик", супермаркет "Обжорка" (вул. Батюка), магазин "Фірмовий м'ясний" (на Торговій площі та на Дачному);
  • Суми: мережі "Сам маркет" (вул. Харківська, вул. Петропалівська, вул. Героїв Крут, вул. Лушпи, вул. Ковпака, Маяк, вул. Металургів) та "Кошик" (ЦУМ, Атріум, вул. Нахімова, вул. Кондратьєва, вул. Троїцька);
  • Полтава: мережа "Рідне Село" (вул. Раїси Кириченко, пров. П. Ротача, вул. Козака);
  • Харків: мережа "КЛАСС" (Холодна Гора, 23 серпня, вул. Клочківська, вул. Тракторобудівників);
  • Київ: ресторани "Любчик" (Бессарабська площа та Воздвиженка).
Разом із А. Дещицею

Регулярно беремо участь у виставках різних рівнів. Зокрема, вибороли право представляти Сумщину на Міжнародній виставці "АГРО-2019", м. Київ, ВДНГ.

Також брали участь у Форумі економічної співпраці "Україна-ЄС", м. Жешув, Польща. Схоже, що у нас була одна з найцікавіщих експозицій на форумі, з огляду на рівень і кількість делегацій, які приходили поговорити. На фото я розповідаю про Охтирську медівку Андрію Богдановичу Дещиці, Надзвичайному і Повноважному Послу України в Польщі.